Aplikacje do biegania i na rower

Wraz z nastaniem wiosny, wiele osób odzyskuje chęć i dobre nastawianie do wszelkiego typu aktywności fizycznej. Przypominamy sobie o rowerach, rolkach, kijkach nordic walking, łódkach czy kajakach. Chcąc odzyskać dobrą formę możemy skorzystać z wielu ciekawych aplikacji, które możemy ściągnąć bezpośrednio na naszego smartfona. Nasz telefon zamieni się w osobistego trenera, który będzie dokładnie liczył ilość przebytych kilometrów, spalonych kalorii i czas jaki na to poświęciłeś. Co jakiś czas podaje nam liczbę przebytych metrów, aktualnym tempie, a nawet nachyleniu trasy lub faktyczny czas ruchu na trasie, co ważne jest dla osób które biegają w mieście i hamuje je stanie na czerwonych światłach.

Aplikacja jest gotowa do użycia po kilku kliknięciach w telefonie. Są skonstruowane tak by nie sprawiały kłopotu w obsłudze, nawet osobom które na co dzień nie korzystając z innych aplikacji w telefonach. Co najważniejsze ten osobisty trener zmieści się w kieszeni spodni lub w specjalnej nakładce naramiennej, którą można zakładać np. podczas biegania. Niektóre aplikacje mają ciekawą funkcje motywacji- jeśli pokonamy większy dystans niż poprzednim razem dostajemy informacje o tym i medale z gratulacjami. Wyniki możemy publikować w na forach społecznościowych lub zapisać na stronie internetowej co pozwoli na późniejszą analizę naszych osiągnięć. Dzięki aplikacji możemy łatwo zaplanować nasze ćwiczenia , a także pokonywanie coraz dłuższych dystansów. Możemy też wirtualnie rywalizować ze znajomymi, ustawiać trasy wyścigu i porównywać uzyskany czas po przebyciu określonego dystansu. Niektóre z aplikacji wymagają założenia konta i maila na stronie, a w niektórych wystarczy wybrać tylko formę ulubionej aktywności i się zalogować. W bardziej rozbudowanych wersjach czasem jest wbudowany odtwarzacz muzyki, lecz musimy na to uważać gdyż mocno nadwyręża długość działania baterii. Dostępne na rynku aplikacje do pomiaru naszej aktywności fizycznej, mają nie tylko informować nas o wynikach i wszystkich dodatkowych pomiarach, ale też przede wszystkim bawić i zachęcać do wszelkich form ruchu fizycznego.