Jak jeździć na rowerze, aby pozbyć się zbędnych kilogramów?

Dieta odchudzająca przyniesie efekty tylko wtedy, kiedy zostanie połączona z odpowiednią aktywnością fizyczną. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jak jeździć na rowerze, aby nadmiar kilogramów znikł? Poniżej garść rad, które pomogą z pomocą jazdy na rowerze osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Świetny sposób na odchudzanie Jazda na rowerze to nie tylko sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów.

Skutecznie pomaga ona poprawić sylwetkę, sprawia, że przyspieszeniu ulega tempo metabolizmu, poprawia się kondycja oraz stan całego ciała. Jeżeli przez godzinę będziesz jeździć ze średnią prędkością, uda ci się spalić około 400 – 500 kilokalorii. Czyli dokładnie tyle, co w czasie pływania, biegania, a nawet szybkiego marszu. To, jak dużo kalorii spalisz i jak szybko pojawią się efekty, uzależnione jest od tego, jak będziesz poruszać się na rowerze. Najlepsze efekty zapewnia lekki wysiłek, który rozkładamy w długim czasie. Jeżeli więc chcesz schudnąć, nie rozpędzaj się, ale spędź na rowerze od dwóch do nawet pięciu godzin. Istotne jest, aby w czasie rowerowych eskapad, nie zapominać o konieczności uzupełniania płynów. Na godzinę jazdy powinniśmy wypić od 0,7 do 1 litra płynów. Taki sposób jazdy sprawia, że nasz organizm przestawia się na nieustanny proces przemian tłuszczowych. Zgromadzony w naszym organizmie tłuszcz wykorzystywany jest więc jako energia. Efektem tego jest zmniejszenie się zapotrzebowania na węglowodany. Mamy również mniejsze poczucie głody, a poziom insuliny we krwi ulega stabilizacji. W efekcie nie tylko spalamy tłuszcz, ale również pozbywamy się chęci sięgnięcia po słodycze. Jak często jeździć, aby pozbyć się zbędnych kilogramów? Najlepsze efekty zapewni nam jazda na rowerze trzy – cztery razy w ciągu tygodnia. Zapewnia to porcję wysiłku, a jednocześnie pozostawia organizmowi czas na regenerację. Jeżeli twoim celem jest pozbycie się zbędnych kilogramów, pamiętać, że jazda trwająca krócej niż pół godziny, nie pomoże schudnąć – efekty się nie pojawią. Dopiero bowiem po trzydziestu minutach wysiłku w naszym ciele dochodzi do istotnych zmian, do których zalicza się między innymi podniesienie ciepłoty ciała oraz rozszerzenie się biegnących w ciele naczyń krwionośnych. Ciekawym pomysłem, który pomaga spalać tłuszcz, jest aktywność fizyczna na czczo. Nocą nasz mózg oraz mięśnie czerpią z zapasów glikogenu. Kiedy więc jeździmy na rowerze bez posiłku, dochodzi do pobudzenia spalania tłuszczu. Trzeba jednak pamiętać, że głód pobudza te receptory w mózgu, które odpowiadają za uczucie rozdrażnienia. Każda przejażdżka powinna zacząć się od spokojnej jazdy, którą należy potraktować jako formę rozgrzewki. Dopiero po niej możemy przyspieszyć. Przygodę z dwoma kółkami najlepiej zacząć od krótkich dystansów, które można stopniowo wydłużać. Chcesz schudnąć? Pamiętaj o śnie! Wpływ na efekty procesu odchudzania ma także spanie. W czasie snu dochodzi do intensywnego wyrzutu hormonów, które odpowiadają za uwalnianie tłuszczu z komórek ciała.

To właśnie z tego powodu osoby, które nie dosypiają mają trudność ze zrzuceniem zbędnych kilogramów. Mięśnie po wysiłku zregenerują się szybciej, kiedy zadbamy o szybką przekąskę. Warto sięgać po nią zaraz po wysiłku – dzięki temu nasze mięśnie dostaną solidną porcję paliwa. Po posiłku można zafundować sobie trwającą około trzydziestu minut drzemkę, która również pomaga zadbać o formę. Jaki rower dla odchudzających się? Dobry będzie każdy, to jednak jaki wybierzemy uzależnione powinno być od tego, po jakiej nawierzchni planujemy jeździć najczęściej.